Mesafeli Satış Sözleşmesi

MADDE 1 – KONU:

İşbu sözleşmenin konusu, SATICI’nın, SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya satışını yaptığı, aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürün/ürünlerin satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve 06.03.2011 tarih ve 27866 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren “Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik” hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin kapsamaktadır.

MADDE 2 – SATICI BİLGİLERİ:

Ünvanı: OLEA İÇECEK GIDA SAN VE TİC AŞ (Bundan sonra SATICI olarak anılacaktır)

Adresi: Ali Durmaz Cad. Çağrışan Mah. Mudanya BURSA

Email: siparis@olea.com.tr

MADDE 3 – SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN/ÜRÜNLER BİLGİLERİ:

Malın / Ürün/Ürünlerin/ Hizmetin türü, miktarı, marka/modeli, rengi, adedi, satış bedeli, ödeme şekli, ilgili sayfalarda belirtildiği gibidir.

MADDE 4:

SİPARİŞ VEREN/ALICI sözleşme konusu ürün/ürünlerin teslimatı için, SATICI tarafından belirlenen dağıtım bölgeleri içerisinde kalan teslimat adreslerinden teslimat için ayrıca bir ücret talep edilmez. SATICI bu hizmeti daha sonra belirli tutar aralıklarına göre ücretlendirme hakkını saklı tutar. SATICI, operasyonel olarak belirlediği ya da belirleyeceği uzak dağıtım bölgelerine, belirlediği ya da belirleyeceği minimum sipariş tutarları dahilinde teslimat yapma hakkını saklı tutar.

MADDE 5:

SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın sözleşme konusu ürün/ürünlerin teslimatı sırasında kapıda veya online olarak ürün/ürünlerin iptal ya da iadesini talep etmesi durumunda SATICI, SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın oluşturduğu toplam sipariş tutarı üzerinden MADDE 4’de belirtilen hizmet bedellerini talep etme hakkını saklı tutar.

MADDE 6:

SİPARİŞ VEREN bilgilerin doğru ve ALICI’ya ait olduğunu kabul eder. Verilen bilgiler ile ALICI’ya ulaşılamaması durumunda SATICI’nın sorumluluğu bulunmamaktadır ve tüm sorumluluk SİPARİŞ VEREN’e aittir.

MADDE 7:

Tüketici şikâyet ve itirazları konusundaki başvurular, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da belirlenen parasal sınırlar dâhilinde tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetlerine veya tüketici mahkemesine yapılabilmektedir.

MADDE 8:

Bu hizmet yalnızca perakende satışa ve nihai kullanımına yöneliktir. Toptan ve ”yeniden satış” amaçlı siparişlerin ön bilgi formu ve/veya satış sözleşmesi oluşmuş olsa dahi SATICI siparişi iptal ederek teslim etmeme hakkını saklı tutar.

MADDE 9:

Bu bilgiler, kullanılan uzaktan iletişim araçlarına uygun olarak ve iyi niyet ilkeleri çerçevesinde ergin olmayanlar ile ayırtım gücünden yoksun veya kısıtlı erginleri koruyacak şekilde ticari amaçlarla verilmektedir.

MADDE 10:

SİPARİŞ VEREN/ALICI, siparişi ile, teslim edilen ürün/ürünler arasında, tartılı ve alternatif ürünlerden kaynaklanan fiyat farklılıklarının ödeme tutarına ayrıca yansıtılacağını ve bu tutarı SATICI’ ya ödeyeceğini kabul ve beyan eder.

MADDE 11:

Sözleşme konusu ürün/ürünler, yasal 30 günlük süreyi aşmamak koşulu ile her bir ürün için ALICI’nın yerleşim yerinin uzaklığına bağlı olarak işbu sözleşmede belirtilen teslimat tarihine/sözleşmenin ifa tarihine kadar SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim/ifa edilir.

MADDE 12:

Mesafeli Satış Sözleşmesi’nin akdedilmesi için, işbu sözleşmenin SİPARİŞ VEREN tarafından elektronik olarak onaylanması gerekmektedir.

MADDE 13:

Sözleşme konusu ürün/ürünlerin teslimatı için işbu sözleşmenin elektronik ortamda onaylanarak SATICI’ya ulaştırılmış olması ve bedelinin SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın tercih ettiği ödeme şekli ile SATICI’nın hesabına aktarılmış olması şarttır. Ürün bedeli SATICI’nın hesabına aktarılmaz veya banka kayıtlarında iptal edilir ise SATICI ürün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.

MADDE 14:

SİPARİŞ VEREN, Madde 3’te belirtilen sözleşme konusu ürün/ürünlerin temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin tüm bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini kabul ve beyan eder.

MADDE 15:

Sözleşme konusu ürün/ürünler, SİPARİŞ VEREN/ALICI’dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden SATICI sorumlu tutulamaz. Bu durumda tüm sorumluluk SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya aittir.

MADDE 16:

SİPARİŞ VEREN tarafından Toptan ve “yeniden satış” amaçlı ürün sipariş edilmesi halinde, SATICI toptan ve “yeniden satış” amaçlı ürün siparişini kabul etmemek ve siparişi iptal etmek yetkisini haizdir. Toptan sipariş yararlanma adeti her ürün için maksimum iki (2) adet ile sınırlıdır. SATICI, bir ürün için maksimum iki (2) adetten fazla verilen siparişleri teslim etmeme hakkını saklı tutar.

MADDE 17:

SATICI, sözleşme konusu ürün/ürünlerin sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.

MADDE 18:

SİPARİŞ VEREN/ALICI kendisine teslim edilen ürün/ürünleri kontrol ederek teslim almak ve teslimat eksiksiz gerçekleştirildi ise ürün/ürünlerin eksiksiz teslim alındığına dair sipariş faturasını imzalamak ile yükümlüdür. SİPARİŞ VEREN/ALICI tarafından sipariş faturası imzalanarak teslim alınan siparişlerin SATICI tarafından eksiksiz teslim edildiği anlamına gelir. Bu durumda SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın ürünlerin eksik teslim edildiğine dair itiraz hakkı bulunmamaktadır.

MADDE 19:

Ürün/ürünlerin kapıda teslimi sırasında kredi kartı ile ödeme (online ya da kapıda kredi kartı ile ödeme ) söz konusu olduğunda SİPARİŞ VEREN/ALICI ödemeyi gerçekleştireceği kredi kartı üzerindeki isme ait bir kimlik ibraz etmekle yükümlüdür. Aksi halde satıcının siparişi teslim etmeme hakkı bulunduğunu SİPARİŞ VEREN/ALICI kabul ve beyan eder.

MADDE 20:

Ürün/ürünlerin tesliminden sonra SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya ait kredi kartının SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun ürün bedelini ödememesi halinde, SİPARİŞ VEREN/ALICI kendisine bu durumun uzaktan iletişim aracı ile bildirilmesine müteakip 3 gün içerisinde teslim aldığı ürün bedellerini başka bir online ya da kredi kartı yada nakit olarak ödeyeceğini beyan, kabul ve taahhüt eder.

MADDE 21:

SATICI, mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürün/ürünleri süresi içinde teslim edemez ise, durumu SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde SİPARİŞ VEREN/ALICI siparişin iptal edilmesini, sözleşme konusu ürün/ürünlerin varsa alternatifi ile değiştirilmesini, ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir. SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın siparişi iptal edilmesi seçeneğini tercih etmesi halinde ödediği tutar 10 gün içinde kendisine nakden ve defaten ödenir. Alternatif ürün tercih edilmesi halinde ise herhangi bir fark söz konusu ise aradaki fark SİPARİŞ VEREN/ALICI’dan tahsil edilir.

MADDE 22:

Sözleşme konusu ürün/ürünlerin stokta bulunmadığı hallerde SATICI’nın SİPARİŞ VEREN/ALICI’yı durumdan haberdar etmesi ve SİPARİŞ VEREN/ALICI’nın ödemiş olduğu toplam bedelin ve onu borç altına sokan her türlü belgenin en geç 10 gün içinde SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya iade edilmesi şartıyla SATICI’nın sözleşme konusu ürün/ürünleri teslim etmeme hakkı bulunmaktadır.

MADDE 23:

İşbu sözleşme, SİPARİŞ VEREN tarafından elektronik ortamda imzalanıp SATICI’ya ulaştırılmasından sonra geçerlilik kazanır.

MADDE 24:

Sipariş teslimatları yalnızca SİPARİŞ VEREN’in siparişini verirken belirttiği teslimat adresine kapıya ürün/ürünler teslimi şeklinde yapılacaktır. SİPARİŞ VEREN/ALICI, teslimat adresinin haricinde başka bir yerde teslimat talep etse bile kesinlikle teslimat yapılmayacaktır. Teslimat adresi olarak otopark, kapı önü, park gibi belirsiz yerler gösterilemez; gösterilse bile sipariş teslimatı yapılmaz. Teslimat adresinin işyeri, daire, ev, dükkan veya bunun gibi müşteriye aidiyeti belli olan yerler olması esastır. SİPARİŞ VEREN/ALICI bu hükümleri kabul ve beyan eder.

MADDE 25:

Sipariş edilmeyen malın teslimi veya hizmetin sunulması durumunda; SATICI’nın SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya telefon ya da mail yoluyla bilgilendirme yaparak sipariş edilmeyen malı veya hizmeti geri alma hakkı bulunmaktadır. Sipariş edilmeyen malın veya hizmetin bedelinin ödenmemesi halinde SİPARİŞ VEREN/ALICI bu malı kargo ücreti SATICI’ya ait olmak üzere SATICI adına kargoya vermek veya SATICI’ya iade etmekle yükümlüdür.

MADDE 26:

SATICI teknik nedenlerden kaynaklanan fiyat, ürün ve her türlü güncelleme hatalarından sorumlu değildir.

MADDE 27 – CAYMA HAKKI:

27.1 – SİPARİŞ VEREN/ALICI ‘nın herhangi bir gerekçe göstermeksizin veya cezai şart ödemeksizin malın teslimine ilişkin sözleşmelerde malı teslim aldığı günden, diğer sözleşmelerde ise sözleşmenin akdedildiği günden itibaren ondört gün içinde cayma hakkının var olduğunu ve ve bu kapsamda SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya teslim edilen ürün/ürünleri geri almayı taahhüt ederiz. Cayma bildiriminin tarafımıza yazılı olarak ulaşmasını takip eden 10 gün içinde SİPARİŞ VEREN/ALICI’dan alınan toplam bedeli iade edeceğimizi taahhüt ederiz.

Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin SATICI’ya yukarıda belirtilen sure içerisinde yazılı olarak veya sürekli veri taşıyıcısıyla yapılması ve ürün/ürünlerin 6 Mart 2011 tarihli 27866 sayılı Resmi Gazete ’de yayınlanan Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik’in 7.Maddesi hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması şarttır. Cayma hakkının kullanılması halinde, SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya teslim edilen ürün/ürünlerin SATICI’ya gönderildiğine ilişkin kargo teslim tutanağı örneği ile fatura aslının SATICI’ya iadesi zorunludur. Cayma bildirimi ile bu belgelerin ulaşmasını takip eden 10 gün içinde ürün/ürünlerin bedeli SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya iade edilir. Cayma hakkının kullanılması halinde ürün/ürünler SATICI’ya, SİPARİŞ VEREN/ALICI tarafından kargo ile iade edilir ve bu durumda kargo ücreti SİPARİŞ VEREN/ALICI’ya aittir.

27.2 – 06.03.2011 tarih 27866 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren “Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmeliğin” 2. Maddesinin 3/a nolu bendi gereği “Gıda maddelerinin, içeceklerin ya da diğer günlük tüketim maddelerinin, satıcının düzenli teslimatları çerçevesinde tüketicinin meskenine veya işyerine götürülmesine ilişkin Mesafeli Sözleşmelerde cayma hakkı bulunmamaktadır.

27.3 – 06.03.2011 tarih ve 27866 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmeliğin 7. Maddesinin 4 no’lu bendinde sayılan sözleşmeler/mal ve hizmetlerde cayma hakkı kullanılamaz.

27.4 – SİPARİŞ VEREN/ALICI tarafından teslim alınmış olan malın değerinin azalması veya iadeyi imkansız kılan bir nedenin varlığı cayma hakkının kullanılmasına engel değildir. Ancak SİPARİŞ VEREN/ALICI kendi kusurundan kaynaklanan, malın değerindeki azalmayı SATICI’ya tazmin etmeyi kabul ve beyan eder.

27.5 – Ayrıca, niteliği itibarıyla iade edilemeyecek ürünler, tek kullanımlık ürünler, kopyalanabilir yazılım ve programlar, hızlı bozulan veya son kullanım tarihi geçen ve son kullanım tarihi geçme ihtimali olan ürünler için cayma hakkı kullanılamaz.

27.6 – Her türlü iadeler mutlak suretle orijinal kutu ve ürünün ambalajı (koruma bandı) bozulmaksızın yapılmaktadır.

MADDE 28 – YETKİLİ MAHKEME:

İşbu sözleşmenin uygulanmasında, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da belirlenen parasal sınırlar dâhilinde tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetleri veya tüketici mahkemesi yetkilidir. Taraflar arasında uyuşmazlık durumunda, öncelikle karşılıklı görüşme ve iyi niyet esastır. Eğer uyuşmazlık bu çerçevede çözümlenemez ise Bursa Mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.

MADDE 29:

Siparişin gerçekleşmesi durumunda SİPARİŞ VEREN/ALICI işbu sözleşmenin tüm koşullarını kabul etmiş sayılır.